BLOG

DASK Hasar İhbarı ve Hasar Sorgulama

Beklenmedik bir doğal afet olan deprem, özellikle ülkemiz açısından çok yıkıcı sonuçlar doğuran bir afettir. Türkiye, jeopolitik konumundan dolayı deprem ülkesidir ve bu depremler oldukça ağır hasarlar verebilir. Dolayısıyla depreme karşı korunmak için önlem almak çok önemlidir. İşte bu noktada karşınıza çıkan DASK, yaptırılması zorunlu bir sigorta türüdür. Devlet tarafından zorunlu kılınan DASK, deprem ve bundan kaynaklı oluşan tsunami, yer kayması, yangın gibi durumların verdiği hasarı karşılayan bir sigortadır.

Maddi hasarların karşılanması amacıyla düzenlenen DASK, depreme karşı bir önlem olarak düşünülmüş, herkese zorunlu kılınmıştır. Bu sigortaya sahip olmayan konutlar ve iş yerleri için maddi yaptırımlar uygulanır. Siz de herhangi bir depremden sonra aldığınız hasarın karşılanması için DASK yaptırabilir ve ayrıcalıklarından faydalanmak için yapmanız gereken hasar ihbarı ve sorgulama ile ilgili bilgilere buradan ulaşabilirsiniz.

DASK Hasar İhbarı ve Hasar Sorgulama

DASK Hasar Sorgulama Nedir?

DASK hasar sorgulama, depremden sonra meydana gelen zararla ilgili ihbar yapabilmek için gerekli bir süreçtir. Bu sorgulama sayesinde hem yaşadığınız bina hem de çevrede bulunan alanlar için hangi ödemelerin verileceğini öğrenebilirsiniz. DASK hasar sorgulaması ile hasar raporuyla alakalı bütün bilgilere ulaşmanız da mümkündür. Doğal afetin yol açtığı hasar, poliçede yer alan limitler dahilinde karşılanır. DASK hasar ihbarı yaptıktan sonra incelemeler sonucu binanızın ne kadar zarar aldığını ve size ne kadar ödeme yapılacağını bu sorgulama işlemi sayesinde öğrenebilirsiniz. Ayrıca hasar ihbarında bulunduktan sonra başvurunuzun hangi süreçte olduğunu da görüntüleyebilirsiniz.

DASK Hasar Sorgulama Nasıl Yapılır?

DASK hasar sorgulamanın nasıl yapıldığı pek çok kişinin merak ettiği bir konu olarak öne çıkar. Bunun için iki farklı yöntem kullanabilirsiniz:

  • DASK resmi web sitesine girerek sorgulama sayfasına ulaşabilirsiniz. Ardından açılan ekranda sizden istenen bilgileri doğru ve eksiksiz bir şekilde doldurmanız gerekir. Sorgulamayı hasar dosya numarası ya da poliçe numarası ile gerçekleştirebilirsiniz. Bilgilerinizi girdikten sonra açılan ekranda hasar miktarı ve diğer bilgileri detaylı bir şekilde görüntüleyebilirsiniz.
  • E-devlet üzerinden de DASK hasar sorgulama yapmanız mümkündür. E-devlet şifreniz ile hesabınıza giriş yaptıktan sonra hasar sorgulama sayfasına ulaşabilirsiniz. Ardından ihbar dosyanızın durumuna bakabilirsiniz.

DASK hasar sorgulama işlemi, özellikle depremden sonra taşınmazınızın aldığı maddi zararın karşılanması açısından önemlidir. Hasar bildiriminizi gerçekleştirdikten sonra süreci takip etmek ve ne kadar ödeme alacağınızı öğrenmek isteyebilirsiniz. Bunun için hasar sorgulama yapmanız gerekir. Ayrıca DASK poliçenizde yer alan limitler dahilinde ödeme alacağınız için poliçenizi incelemenizde de fayda vardır.

DASK Hasar Sorgulama İşlemi için Gerekenler Nelerdir?

DASK hasar kaydı sorgulaması yapabilmek için sizden bazı bilgiler istenir. Bilgileri eksiksiz ve doğru bir şekilde vermeniz sonucunda DASK hasar sorgulamanızı gerçekleştirebilirsiniz. Aşağıda DASK hasar sorgulaması için gerekli bilgiler sıralanmıştır:

  • T.C. kimlik numarası
  • Vergi kimlik numarası
  • Hasar dosyası ya da poliçe numarası
  • Telefon numarası

Yukarıda verilen bilgilerin ilgili mülkün sahibi olan kişi adına yapılması gerekir. Yani hasar alan ev ya da iş yerinin sahibi kimse onun kişisel bilgileri girilerek bu sorgulama yapılabilir. Eğer oturduğunuz evde kiracıysanız, DASK sigortası yaptırması gereken kişi ev sahibi olduğundan onun bilgileri ile hasar sorgulaması yapabilirsiniz.

DASK Hasar İhbarı Nedir?

Deprem ya da depremden kaynaklı oluşan bir doğal afet sonucu meydana gelen maddi hasarın karşılanması için 2 yıl içinde hasar ihbarında bulunmanız gerekir. Doğal afet yaşandıktan sonra en fazla 2 yıl içerisinde bu ihbarı yapmazsanız, DASK sigortasından yararlanamayabilirsiniz. DASK hasar ihbarında küçük veya büyük ölçekli tüm hasarlar için ihbar yaparak tazminat talebinden bulunabilirsiniz. Depremden sonra yaptığınız hasar ihbarının ardından DASK hasar tespiti süreci başlar.

DASK hasar ihbarı yapabilmek için başvurularınızı doğru zamanda, doğru yerlere ve eksiksiz evraklarla birlikte gerçekleştirmeniz gerekir. İhbarı yaptıktan sonra süreçleri ise DASK hasar sorgulama işlemi ile takip edebilirsiniz. DASK’ın karşıladığı hasar alanları şunlardır ve bu hasar alanları için hasar ihbar bildiriminde bulunabilirsiniz:

  • Bina temelleri
  • Ana duvarlar
  • Taban ve tavanlar
  • Bahçe
  • İstinat duvarları
  • Merdiven
  • Asansör
  • Tamamlayıcı tüm bölümler

DASK Hasar İhbarı Nasıl Yapılır?

DASK hasar tespiti ve tazmininin yapılabilmesi için DASK hasar ihbarı yapmanız gerekir. Hasar ihbarı yaptıktan sonra tüm süreçler başlar. DASK hasar ihbarı yapabilmek için farklı yöntemler kullanabilirsiniz. Bunlar:

  • Alo DASK 125 numarasını arayarak hasarın belirlenmesi için ihbarda bulunabilirsiniz.
  • DASK’ın resmi web sitesine girerek “DASK Online Hasar İhbarı” sayfasına ulaşabilir ve gerekli bilgileri girerek hasar ihbarı kaydı oluşturabilirsiniz. Bunun için poliçe numarası, deprem bilgisi, poliçe sahibi kimlik bilgileri ve adres kodu gibi bilgilere ihtiyacınız vardır.
  • E-devlet kullanarak da DASK hasar ihbarı yapmanız mümkündür. E-devlet şifrenizle sisteme giriş yaptıktan sonra “Hasar İhbarı” sayfasına girebilirsiniz. Ardından depremin yaşandığı il ve tarih bilgilerini girerek adımları izleyebilir ve ihbarınızı yapabilirsiniz.
  • DASK poliçenizi düzenleyen sigorta şirketine ulaşarak da hasar ihbarı yapabilirsiniz. Sigorta şirketi, sizin adınıza DASK’a hasar ihbarı yapar.

DASK hasar tespitinden sonra kurumda bir hasar dosyası açılır. Dosyada görevli kişiler, binaya gelerek hasar tespiti yapar. Bu tespit sonucu bir rapor hazırlayan uzmanlar, poliçe sahibine ödenecek tutarı en doğru şekilde belirler. DASK hasar sorgulama işlemi sayesinde hasar ihbarınızın her adımını yakından takip edebilirsiniz.

DASK hasar tespiti esnasında belirlenen tutar, poliçedeki azami tutarı aşabilir. Bu durumda DASK yalnızca poliçedeki limitler dahilinde ödeme yapar. Azami tutarı aşan kısım ise sigortalının sorumluluğundadır. Eğer buna hazırlıklı olarak konut sigortanız varsa ve poliçenizin limitleri, zararı karşılamaya yetiyorsa, tüm hasarınız sigorta şirketleri tarafından ödenir. Ancak DASK’tan başka sigortanız yoksa, aşan kısmı kendiniz ödemeniz gerekir. DASK hasar ihbarından sonra gerekli işlemlerin tümünün tamamlanmasının ardından 30 gün içinde banka hesabınıza ödeme yapılır.

DASK Hasar İhbarı için Gerekenler Nelerdir?

Yaşadığınız deprem sonucu aldığınız zararın karşılanması için hasar ihbarı yaparken bazı bilgi ve belgelere ihtiyacınız vardır. Hasar tespiti yapıldıktan sonra da tazmin işlemleri başlar. DASK hasar ihbarı yaparken ihtiyacınız olanlar şunlardır:

  • Tapu bilgileri
  • Adres kodu veya DASK poliçe numarası
  • Poliçe sahibinin T.C. kimlik numarası
  • Hasar yerinin adresi
  • İletişim bilgileri

Siz bu hasar ihbarını yaptıktan sonra DASK hasar tespiti aşaması başlar. DASK adına görevlendirilmiş hasar tespit uzmanları, zararın olduğu konuta ya da iş yerine gelerek incelemeler yapar. Bu incelemelerin sonucunda binanın ne kadar zarar aldığı belirlenir ve ödenecek tutar da buna göre değişiklik gösterir. Poliçenizdeki limitler dahilinde binanızın aldığı hasara göre DASK size ödeme yapar.

Siz de deprem gibi doğal afetlere karşı hazırlıklı olmak ve maddi güvence elde etmek için hemen DASK sigortası yaptırabilirsiniz. Zorunlu bir sigorta türü olduğu için poliçe yenileme tarihlerini takip etmeniz çok önemlidir. Aynı zamanda zorunlu olduğu için tüm sigorta şirketlerinde limitler ve teminatlar aynıdır. Hemen Sompo Sigorta’dan Zorunlu Deprem Sigortası için teklif alabilirsiniz. Güvenli bir şekilde online olarak DASK poliçesi yenilemenin kolaylığına sahip olabilirsiniz.

İlgili diğer yazılar